Tävling på Tomtens BHK

Japp idag va de att gå upp vid 07.00 tiden för att sedan sätta sig i bilen vid 07.30 mot hundklubben. Vi var där vid 08.00 och banvandringen började 08.30. Jgva rätt nervös idag faktiskt, de är ju första gången jag tävar sedan i höstas och då gick de ju inge vidare. Men idag gick de bra :D

Vi började med agility klassen och de var en relativ lätt bana, mycket byten dock. Vi klarade hela banan utan några hinderfel, vilket är helt otroligt bra i jämförelse med förra året då han vägra gå på balanshinder. Så vi slutade på en 12e plats av 22. De vi förlorade på va att min lile plutt inte är så snabb så vi sprang på 64 s och medeltiden låg på 43, alltås fick vi 21 i tidsfel.

Med hoppklassen så började solen att skina de klart, men han fixa de galant ändå. Lerigt som fan va de och varken jag eller Wille tyckte de va särskilt mysigt ;) Men de blev samma här, inga hinderfel men vi föll på tiden :D Vi kom på 15e plats av 22. Vi sprang på 74 s och medeltiden va 42 s. Så 36 poäng i tidsfel.

Men jag är grymt nöjd ändå, Wille gjorde precis de jag hade önskat om. Att klara hela banan utan några fel eller vägringar :D

Agilityklassen


Hoppklassen


Så här ser man ut efter på lopp . . .


lerigt värre


Min vinnare :D




Här är ett klipp när mamma filma hoppklassen, tyvärr så gick ju denna lite sämre än agilityklassen.Vilket syns i filmen, de är halt och Willen är trött. Men ack vem bryr sig?! Enjoy!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback