Va sa du?

Heej!

Provet gick, ja de vette fan. De kändes varken bra eller dåligt, de låter kanske lite hårt men när de gäller mig så går de aldrig bra på matte prov. Har aldrig fått bättre än ett g. Men inte ska man hänga läpp för de, de viktiga är att man försöker och får de man förtjänar.

Jag åkte till apoteket i Herrljunga idag efter mitt prov. Jag gick in där i den lilla lokalen och letade fram linsvätska, kollade mig omkring och insåg att de va bara jag där. Så jag gick fram till kassan med min flaska och sa glatt hej med min hesa målbrottsröst. Och hon tittar på mig sur och säger: Har du ingen lapp? Jag: lapp? Trodde jag hade tagit receptkassan istället för vanliga så jag kollar, men ne de är ju rätt. Surtant: ja en nummerlapp? Jag: Oj då ne de har jag inte, måste jag ha de? Surtant: ja de måste du. Så jag går alltså till andra sidan av det heeelt folktomma apoteket för att hämta ut en nummerlapp och sedan tillbaks till kassan. Surtant: Vi måste ha statisk förstår du.

Och jag är fortfarande helt förvirrad, dom får väl statisk på mig när jag handlar eller? Dom måste ju på något sätt registrera antal kunder i datorn? Eller är jag helt puckad? Sitter dom vid stängning och räknar nummerlapparna ? För jag kan ju på än gång erkänna att jag la lappen i fickan. Så tvi fick ni!

Fan de här ska jag nog börja köra med på jobbet.....

Mohahaha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback