Lördag

Heej!

Ja min dag har ju vart helt knäpp.
Skulle börjat jobba kl 07.45-18 idag och när jag vaknade 06.15 såg jag att de va mycket snö ute. Så jag va ute 06.45 och började skotta bort snön till bilen. Sen åkte jag iväg mot Falköping men körde fast uppe på kullen (500m hemifrån) när pappa väl hjälpt mig loss så åkte jag in mot stan och de va plogat som tur va. Sen när de kanske va två km kvar till Falköping så ser jag att de står en bil på vägen, då hade den kört fast. Och då kör jag också fast. Då va kl 07.45. Bilen framför kom loss tillslut och åkte iväg och lämna mig, snällt.
Jag åkte därifrån med bilen igen 11.20, 3,5 timme satt jag där i bilen! Helt insnöad!
Jag försökte gräva bort snö med en isskrapa, log där och kräla på marken och varje gång jag reste mig upp så frös mina byxor till is. Så helt jäkla dyngesur så gav jag upp till slut. Så där satt jag :( Fy faan, en av de värsta dagarna i hela mitt liv.
Till slut kom pappa till undsättning, men då körde han också fast. Men sen kom en plogbil och en lastmaskin. Så till slut kom vi loss.

Jag tänker inte gå ut på heeela dagen!

Taget från lastbilen, bilen närmast mig hade en gubbe dumpat. Min bil står längst fram, den andra bilen lånade pappas skyffel och jäklar va dom slet!



Postat av: Ingela

Stackars stackars dig..KRAM..Jag var så orolig..

2010-02-20 @ 14:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback