Herrljunga-Stockholm-Globen-Britney

Resan började klockan 11 i måndags, jag åkte och hämtade Mickan och vi begav oss emot Stockholm. Mickan körde de första 20 milen. Strax utanför Jönköping stannade vi och tankande, men jäklar va förvirrade vi blev. Haha vi hittade ingen pump med 95! Vi virra omkring där på macken tills vi såg att de va ju en knapp onder de andra pumparna där de stog 95! HAAH. Vi stannade för mat och byte av chaufför i Mjölby tror jag och sedan körde jag de sista 20 milen. Vi körde och körde, vi var framme klockan 16.00 på eftermiddagen så vi höll bra fart på vägen upp. Vi parkerade bilen i arenans parkeringshus och gick ut och satte oss på en bänk vid en liten fin damm i en park. Vi gick in och tittade runt i Globen Shoppibngs affärer och underhöll oss medans tiden tickade på.
Vid 18.00 så gick vi ut till vår bänk igen och satte oss och käka, jag macka Mickan sallad. Sen blev klockan 19.00 och vi gick och ställde oss i kön. Som visade sig vara en si så där 500 meter lång! Men de flöt på bra, så när vi kom fram till dörren så fick vi en kroppsvisitering och dom snocka i våra väskor. Och där i låg min mammas kamera, men jag fick icke ta med den in så dom beslagtog den! Vet inte hur jag ska förklara de för mamma! :S Tur att hon inte är hemma!
Hehe ne då, jag fick lämna in den till en garderob men hade Emelie några lösa pengar? NE! Gah! Så jag fick gå och ställa mig i kö till bankomaten också. Fast vi gick baar förbi kön sen, tänkte minsann inte stå där och vänta i den där långa kön igen!

Väl inne ställde vi oss i ytterligare en kö, till tjejornas dass.
Sen gick vi till våra plater och satte oss. Vi hann sitta i en kvart innan cirkusen började.
Och ja de va som på riktig cirkus, istället för förband va de en crkus som visade olika konster! Skit kul va de att se. De va en kille men en stor kub som han snurra omkring med, en tjej som balansera på en bräda och sedan upp i luften snurra runt och ner på brädan igen. Ja tufft va de iaf..

När Britney väl kom ut på scenen skrek hela Globen. Vilket va så jäklans härligt! Sedan resten av showen så va jag helt stum. De va verkligen en helt fantastisk show med mycket dans och konster. De va så himla tufft att de är svårt att skriva om de. En tjej va så himla glad och förvirrad så hon stog där vid sin plats med tuttarna utanför tröjan! höhö. . Men häftigast var nog när Womanizer kom igång och de kändes som om hela Globen skulle falla ihop.
De kan bara beskrivas med ett ord : MÄKTIGT!

Konserten va slut vid halv elva och då tog vi bilen och började åka hemåt. Vi stannade på en mack och köpte diverse energi drycker och en ljudbok : Badbojen Bert HAHA!
Vi var mycket bestämde och hade bestämt oss att vi skulle klara hela vägen hem, men efter 20 mil så gav vi upp. Trafikfara hade de blivit om vi fortsatt.Så vi svängde in på en mack i Mantorp, hämtade täcke och kudde, drog back sätten och fällde dom och sen somnade vi fulla i skratt. . Rätt sjuk situation Haha!

Bilderna är tagna med min mobil, därav kvaliteten


















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback