Iskall agility

Hej!
Har precis kommit hem från Falköping och jag har frossa.
Idag så skulle jag och Wille vara med på agility uppvissning för Tomtens brukshundklubb. Så jag gick upp tog på mig jeans vanlig tröja och ett par converse i tron att vi skulle vara inomhus. De är ju ändå januari och minusgrader.
Men aj va fel jag hade, vi skulle vara ute. På granngården minimala parkering. Det va is, halt, de snöade och blåste. Underbart väder rättare sagt.
När de va dags för mig och ville så gick de bajs, vi hoppsde två hinder sen var det dags för slalom men Wille hade mer lust att hälsa på den korvätande publiken och att kissa på en buske. Jaja vi fortsatte och sen gick vi av parkeringen. Sen var det dags för omgång nummer två. Jag tänkte att Wille bara gjorde så första gången, för de va nytt ställe och så. Men ne, fel igen. . Den här gången gör han samma visa igen, Han ville hellre charma publiken än att visa sin spänstighet.
Suck. Sen åkte vi hem till Moster Ingela drack lite kaffe och sen kl 13 var det dags igen.
Med en vis oro så började vi banan och den här gången satte vi det. yehey!
Bra avslut iaf de var ju skönt :P Nu ska vi tinna upp med tomatsoppa:)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback