Food

Jag här sitter jag framför datorn, fast de var jag som tog på mig ansvaret att göra lunchen idag. Men ne, Johan tog över på en gång. Inte för att jag ville, ne de var för att de blir alltid så här. Så fort jag ska laga mat så tar Johan alltid över. Jag kan laga mat, de är bara de att jag har lite otur ibland. Jag menar hur faan ska jag veta hur man får ner både senap och ost i springorna i ugnsbakad falukorv? Istället för att visa så tar han över, han tänker säkert så här: Ne ska vi få någon mat ska jag nog göra det här.
Jag fick faktiskt VG i hemkunskap i 8:an, så lite kan jag ju.

Visst jag har bränt potatis och sockerkakor, gjort sönder durkslag och förstört kastruller. Men enligt mig är det ren otur bara.  Samma sak gäller mamma, hon skulle ta ut hundarna och jag göra spagetti och köttfärssås. Innan hon gick var hon tvungen att säga hur man gör fast jag redan visste och de värsta av allt var kommentaren innan hon gick: Nu lägger du ner din själ i det här!

Men då kan man ju undra hur dom tror att jag överlevde min tid i skolan? Jag bodde ju först på internat och sedan själv i lägenhet i ett halvår. Trodde dom att jag åt pizza och findus färdigrätter under den tiden eller? Även om jag hade velat hade inte det gått för jag hade en minimal frys och ont om pengar.
Tro det eller ej men jag laga mat varje dag!
Sug på den ni!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback