To fucking serious

Har tänkt på de att Melodifestivlen har gått i överstyr. Jag menar vem faan ville att de skulle vara en massa deltävlingar? Och dueller? Och ja jag vet att de är SVT och Christer Sjöman (eller va fan han heter) som ville tjäna lite extra pangar på att sända de fler omgångar. Men är de rättvist egentligen? Man blir en av trettiotvå bidrag som får vara med i deltävling och spela sin låt kanske en gång och sedan bli glömd. För seriöst är de någon som kommer ihåg Marie Serneholts låt? Eller Lasse Lind? De är ju en på miljonen att man får just den låten alla gillar. Och de roligaste är ju att vi blir ju inte mer nöjd bara för att vi har fler bidrag att välja mellan, tvärt om. Fel låt vinner ju alltid! Och vi kommer ju aldrig någon vart i Eurovision! För att ens komma någon vart måste ju Carola vara med.

Tänk den gång i tiden bara sådana som inte varit med innan fick vara med, de kanske inte va bättre de men har vi inte tröttnat på Carola och Charlotte Perelli? Ne de va tider de när ABBA och Herreys va vinnare. Bra låtar och en bra tävling. Så jag tror att SVT bör skärpa sig inför nästa år annars tror ju jag att det hela komer dö ut .. .



Schlagern när den var som bäst . .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback