Envis potatis skalare!

Sitter hemma hos Johan nu och vi håller på och lagar lunch, eller han håller på och lagar lunch. De blev som vanligt. Jag erbjöd mig att skala potatisen men ne nu står han där ute och gör de själv. Fast jag sa till honom att jag ville göra det. Då frågar jag varför han gör de och han säger att han vill. Då säger jag att han är en envis gammal get! Då påstår han att man är mer envis om man är äldst i familjen. Först trodde jag han menade att han var äldre än mig. Men då fråga han om inte min äldsta bror Hannes är envis? Men ne där hade han fel, jag är den mest envisa i familjen och jag är ju yngst!? Men varför måste man vara envis när man är äldst? De förstår inte jag hur han menar . .Syftar han på de att vi yngre snor deras leksaker eller skyller sakerna på dom? Att dom då måste vara envisa inför mamma och pappa för att bevisa att dom har rätt? Jag kan då inte hitta lösningen  . . .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback