Biljävel, jobbiga beslut och en jävla massa smurfar

Vilken dag de har vart för mig. Skulle börja jobba klockan 12 idag och innan hade jag tänkt att jag skulle köpa hjärtanpresent till Johan. Så jag går ut till bilen kvart över tio ungefär, börjar sopa av snö och gör den blå igen. Tror ni biljävlen startar? NE! Så jag får ringa farmor som kommer upp med sin bil och då börjar hennes lektion i bilkörning i halka, hon förklarar för mig att det är väldigt halt ute och att jag INTE för köra snabbare än 70 km/h osv. Lite (MYCKET) irriterad lyssnar jag på hennes ord och sedan släpper jag av henne. Men hon var inte färdig, ne hon skulle skrapa rent rutan åt mig. Jag säger till henne att jag har bråttom och hon påstår att jag kommer köra i diket om jag inte låter henne gör färdigt, tyst börjar jag svära lite och sen får jag äntligen åka iväg (hörde hon mig tro?)

Väl i Falköping gick jag in på Jack and Jones och hittade två saker till Johan (Dont worry, han läser inte min blogg den svikaren) och när jag ska betala frågan killen i affären om jag tror att han kommer bli nöjd. Jag hoppas det svarar jag, men nu när ja tänker efter så känner man sig så himla kass. Johan frågar mig va jag vill ha på alla hjärtansdag och jag svarar alltid: Sånt man bara kan köpa i guldsmedsaffärer :D Men sen frågar man honom och han säger: Tshirts är bra att ha. Antingen så är killar hel knöppa som inte önskar sig dyra grejer eller så är dom rätt smart som önskar saker dom själva skulle köpa. Jag menar vad sa jag medännu ett smycke till egentligen?
(Säg inget till Johan, jag vill ha smycken!!)

Sen gick jag in i leksaksaffären och de såg exakt likadant ut som när jag var liten :) De va mysigt att titta på alla fina dockor och nallar. Anledningen till att jag gick in där var för att jag va på jakt efter en smurf. Min bil är ju smurfblå, så vad är bättre som prydnad än en smurf? Har letat på internet som en tok och inte hittat något, men där i den lilla affären i Falköping hittade jag en hel korg! Fast jag hittade direkt den smurfen jag ville ha, tjejsmurfen såklart :)

Nu är jag hemma och gissa vad som starta när jag kom hem? Biljäveln!!


En tokig Emelie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback