Ludde

Idag dog vår katt Ludde.

Satt inne i vardagsrummet framför tvn. Mamma tog Eddie och Willgot och gick ut med dom. Så hörde jag att de dunkade på golvet i köket. Tönkte inte på de, men när de fortsatte så gick jag ut och titta. Där låg Ludde på golvet och krampade. Fick panik, jag försökte lugna honom, klappade honom. Men inget hjälpte, jag grät och fick panik.

Satt där i säkert en kvart och fundera ut vad jag skulle göra. Huvudet va helt blankt. Total chock. Ringde till slut pappa och han skulle kolla om någon va hemma. 

Till slut började han tugga fragma och de blev värre och värre. Mitt i allt ringde Ingela. Sen kom Johanna och till slut Offe. Då hade han börjat att skrika och han va riktigt dålig.
De va orättvist att hans 19 år långa liv behövde sluta så här...

Nu är han i himlen<3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback