Min lördag

Dagen började med att jag och Johan åkte till Borås. Väl där gick vi direkt in till Siba där jag skulle köpa ett till objektiv till min kamera. Då visade det sig att dom hade en kvar, en 70-300mm. Precis en sådan jag ville ha! Fick den för 1990kr. Som hittat!

Efter de gick vi omkring lite och titta i affärer och köpte en mjukglass med tuttifrutti strössel :D Johan handlade under dagen: Ett par nyaskor och en flaska Listerine hihi!
Jag köpte då: Ett objektiv, ett linne, tre pack trosor och ett halsband.

Sen åkte vi till Max och käkade lunch och tog oss en Milksake efteråt, som va super god men dåligt blandad ;P

Sen åkte vi hemåt då jag lämna Johan hemma och jag åkte till Miqo. Jag fick ett sms innan att hon inte skulle kunna umgås sårskilt länge. Så jag åkte dit ändå. Och när jag kommer fram får jag inte bara en stor kram uta en present också : En vodka flaska som va pryd av paljetter! Åh va jag blev glad! Världens bästa vän, hon vet va jag behöver ;D
Jag blen snabbt inskickad då Mickan höll på att baka bullar. Så där stod hon en stund med sin överjästa deg tills jag fick ryka in och hjälpa henne, annars hade hon aldrig blivit färdig. Så hon knådda och rulla och jag la i dom i en form.Sen va de dags att skicka in dom i ugnen. Efter 5 minuter utbrast Mickan: Men Emme! Vi har ju inte haft ägg eller pärlsocker på! Ut med dom fort som fan och försökte få på lite ägg och socker. Lite va väl inte de rätta ordet, jag (Emelie Berglund) lyckades använda ett hela ägg på första plåten. Så när de kom ut ur ugnen igen var de mer som omelett än kanel bullar HAAH!
Jag lärde mig en läxa och efter de gick de bättre!
Panik utbröts när en geting flög in genom fönstret och mot oss och våra bullar! (ja kanelbullarna alltså!) Vi skrek som små flickor och greppa tag i närmsta förmål (jag en kanelpåse och Miqo ett anteckningsblock) och slog efter den. Mickan fick till ett slag och de gav sig iväg..

Så vi baka och baka jag kom dit kl 16.00 och jag åkte därifrån 19.00 HAAH! Men en sak är säker, jag har aldrig haft så kul när jag bakat bullar innan! Tack gumman!

Den goda Milkshaken


Flaskan jag fick utav Miqo <3


Den överjästa degen :D



Mycke bullar blev de!

Postat av: Miqo

Ja Hahaha vilken bullbakning alltså, men jag hade den bäste assistenten i världen som var väl värd sin Masquerade;* Love you gumms

2009-08-02 @ 17:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback