Lördag

För jag har tagit studenten! Fy faan va jag är braaa!

Ojoj nu är man "vuxen" som alla säger, vet inte riktigt om jag själv kan hålla med om de men.
Aja nu ska jag berätta om min student dagar.

 I onsdags så åkte vi kl 07.00 iväg på en hemlig resa, spännande! Vi åkte och åkte tills slut hamnade vi på en gård i värmland. Där stannade vi för studiebesök i en timme ungefär. Gården hade ekologisk odling och 160 djur.
Sen var det på bussen igen och vi åkte ännu mer, stanna och åt pastasallad och så åkte vi igen.

Då fick reda på vårt mål, vi skulle till Norge. Så vi stannade på ett matställe köpte godis och andra grejor och hoppade in i bussen igen och åkte över gränsen.
Norge är ett vackert land, men väldigt likt Sverige.
Vi stannde på universitet för miljö och biovetenskap. Lyssnade på en föreläsning och åkte igen.
Äntligen kl 22.00 eller nåt, kom vi fram til vandrahemmet där vi skulle sova. Vi grillade kött och åt potatissallad,de va myyys. Efter de va de bedtime och guuud så gött jag sov den dagen!

Dagen efter så var det dags att åka vidare in till Oslo. Solen sken och de va jätte varmt och mysigt ute :D Vi åkte till Holmenkollen, ett ställe där dom åker stört lopp. Vilka typer dom dära är som hålle på med den där sporten! De va ju hur högt som helst!!!!
Vi gick på ett jätte litet reptil ställe som var uruselt, efter det så gick vi och satte oss på ett solur och solade. Sen kom vi på att vi måste ju hitta parkeringen som bussen stod på. Så vi leta och leta, tillslut fik vi ringa lite och gråta hos en lärare som beskrev vägen. Och vi hitta de :P
Och sen väntade en 5 timmar lång bussresa hem. Som tur va hade en kille köpt Rena Rama Rolf så fick 2,5 timmes underhållning, han är rolig den där Rolf :P Vi var iaf hema vid halv tolv och då var det hem och duscha och sova.

På Fredagen va ju den stora dagen! Jag tog studenten!!!!! Shit har inte fattat de riktigt ännu.
Men men gick upp halv sju sminka mig, fxa håret klädde på mig. Var färdig kl 07, så hilma typiskt mig.
Satt och kollade på nyhetsmorgon tills kl blev 08 då gick jag över till Emma och hade Champange frukost med mina älsklingar! Jätte trevligt var det åt massor av frukt och choklad:D Sen åkte vi till skolan vid 10 skrev i allas mössor och pratade med lärare osv. Efter det var det lunch och efter det gick vi alla ut och satte oss i gräset och söp, sjöng sånger och hade det allmänt trevligt:D
kl 13 var det dags för avslutningscermonin då de var alla treor och deras föräldrar. Svens sjöng såklart och vi sjöng med, Vilken stämning de var vi sjöng med fast vi inte skulle göra det egentligen de bara blir så när Svens börjar lira :P Sedan var det dags för stependier. Haha jag blev ambassadör för svinnäringen i skaraborg :S Haha fick 100 kronor iaf :P Alex och Anna blev också ambassadörer fast Alex fick 500 ! Sen fick Emma 3000 kr, Alex 2000 och Anna 1000 kronor för fina studieresultat :D De är ni värda mina små älsklingar!!!
Sen var det dags för utspring. Vi sprang ut jätte lyckliga allihopa och sjöng som galningar!
Sen var det dags att leta upp mina familj i alla röra, hitta dom tillslut och där stod Mamma, Pappa, Hannes, Offe, Johanna, Farmor, Johan, Mickan och Therese! Åh blev såå glad, Mickan skulle inte ha kommit egentligen :P

Kom tebax till Broddarp vid 16 tiden nån gång och på vägen hem hade mina urgulliga kusiner och min gulliga moster satt upp skyltar längs vägen. På dem stod det : 1. Alla som är nåt tar studenten idag. 2. Alla som är nåt vet hur en ko låter, Rättsvar : Muu. 3. Alla som är nåt har tagit traktor körkort. 4. Alla som är nåt har världens bästa kusin som heter Emelie. Sååå himla gullit av er!! <3 <3
Okey nu är det dags för presenter :  Ett pilgrim halsband av Mickan
                                                                 Ett par örhängen av Lella
                                                                 Halsband och örhängen av Johanna och Offe
                                                                 Ett Nintendo Wii av Mamma och Pappa
                                                                 Fyra djurmuggar som låteer och 300kr av Ingela, Tomas och Mårten
                                                                 En glas tulpan och 1000kr av Farmor
                                                                 En salladskål och salladsbestik av Majvor och Ulf
                                                                 En ljuslykta av Christian, Carin och Oliver
                                                                 Två Orrefors ljusstakar av Sebastian, Hanna och Elvira
                                                                 En glas skål från Orrefors av Mormor, Morfar och Nick
                                                                 Ett pussel och en berlock till ett armband av Helena, Beckan, Julia o Anders
                                                                 En vas av Hannes och Linda
                                                                 Ett te set av Ninni
                                                                 En kryssning av Johan
Hmm har jag glömt nåt?

Sen bar det av till Krikelin till mina Älsklingar där vi parta löss hela natten! Love you guys!

xoxo Emelie

Student


                                                                



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback