Rome, Italy

Den 20e oktober klockan 06.30 hämtade jag och Johan upp Therese och Mickan och åkte mot Landvetter. Vi kom fram 07.45 ungefär och vi checkade in och satte oss och tog varsin räkmacka, apelsinjuice och en stor stark :) Sen gick vi snabbt i Taxfreen och konstatera att allt va skit dyrt. Så vi köpte bara med oss lite godis. Sen satte vi oss på flyget till Köpenhamn. Där tog Therese och Mickan en fika och sen hoppa vi på flyget mot Italien!

Framme på Roms flygplats så var vi kissnödiga så det var prio ett. Men det skulle vi inte gjort, för när vi kom ut ur toan så insåg vi att vi inte visste var vi skulle gå och alla från flyget var redan borta. Så vi kollade på skyltar och hittade en skylt med en resväska på och vi tänkte ditåt är det nog. Så vi gick och gick och gick. När vi väl var framme så insåg vi att vi hade hamnat fel, väldigt fel. Vi hade hamnat på inrikes! HAHA! Så vi fick fråga om hjälp och vi var så bort virrade att vi fick gå ut ur flygplatsen och in i en annan terminal! Vi fick som tur var till slut våra väskor och vi tog en taxi till hotellet. Framme på hotellet så slängde vi in väskorna och begav oss ut i staden. Vi åt på en liten resturang och sen gick vi vidare och tittade lite i affärer. Sen insåg vi att vi var helt slut så vi köpte med oss chips, vin och öl och gick till hotellet. Efter massor av 17 kr/liter vin så krasha vi i säng .

Fredagen
På fredagen var det sightseeing dag! Vi gick upp vid åtta och var iväg vid tio. Vi upptäckte att de var en marknad på vår gata.  Vi köpte oss ett dagskort på tunnelbanan (40kr kosta det! Billigt!) och åkte mot vårt första stopp : Vatikan staden. Nästan direkt efter vi kommit upp ur tunnelbanan så blev vi på hoppade av en försäljare. Han sålde guidning i Vatikanen och efter många tveksama funderingar nappade vi. Men endast för att man fick gå före i den oändliga kön ;P Så vi fick en tre timmar lång guide i vatikanen. De va jätte fint, helt otrolig konst . Men vackrast var S:t Peters kyrkan, helt fantastisk ! Efter det tog vi tunnelbanan till Colosseum och till vår stora besvikelse var det stängt! Skit sur vart jag haha. Så vi åkte vidare till Fountain di trevi, där åt vi italiensk glass och tittade på den vackra fontänen. Har nog aldrig smakat så god glass! Mums. Sen tog vi Spanska trappan som, enligt oss, bara var en trappa höhö.
Sen gick vi till Hotellet, dushsa och gjorde oss fina. Sen gick vi till en resturang ägd av en egyptier ;) Och däråt jag den godaste pasta carbonara jag någonsin käkat! Sen gick vi vidare mot en irländsk pub, där pröva jag och Tess Guiness och fy vad mättsamt det var. Så vi gick vidare och hamnade på en annan liten bar där vi tog oss en Mojito. Där avslutades den kvällen.

På väg mot vatikanen

S:t peters kyrkan

På väg mot Colosseum

'

Fountain di trev

Spanska trappan

Sen stack vi ut och käka middag

Lördagen
På lördagen var det bestämt för shopping dag! Även idag var det marknad på gatan så den gick i först:) Sen åkte vi först åkte vi till Colosseum, som var stängt idag också :( Vi försökte leta upp rätt på shopping gatorna, men vi hittade inte riktigt. Men till slut med hjälp av google (hallelulja för google) hitta vi gatan och den var lååååång! Tyvärr hittade vi inte mycket men vi hade kul ändå :D Med väldigt onda fötter så gick vi ut och käkade god mat och sen gick vi till en bar där dansken Esben jobbade ! Kul bar och kul bartender :D På vägen hem så gick vi vilse, hey de är vårt att läsa karta lite småfull ;P Dagen efter var det dags för hemresa och jag kan nog inte tacka er flickor nog för en helt underbar resa! <3

Vårt hotellrum, där balkongen är