Edinburgh dag 2


Dag två bestämde vi oss för att utforska staden. Så först på schemat stod Edinburgh Castle. Som inte bara va väldigt vackert, de hade massa fina museer också.





















































































Efter slottet gick vi till The Scotch Whisky Experience. Där fick vi först åka i en whisky tunna och fick höra en berättelse. Tänk er sagoslottet på Liseberg, fast allt handlade om whisky. Efter de fick vi en fjärrkontroll med en liten högtalare. Så tryckte man in nummer så fick man hör hur dom gjorde det och hur dom gjorde de andra. På svenska dessutom! ;D Sen så fick vi alla gå in i ett rum där en guide förklarade om de olika områderna i Skottland och vilka som gjorde vilka smaker. De fanns fyra olika dofter vi fick lukta på och när vi valt vilken vi gillade mest fick vi smaka på en whisky som påminnde om den. Jag drack inte en droppe för jag hatar whisky. Men min pappa är ju riktig fantast och Johan med så dom och bröderna mina hade riktigt skoj där !
Dom har skottlands största samling av Whiskey...


















Efter de så gick vi till en pub och drack öl. Sen käkade vi go mat och sen gick vi till en pub och sen änu en pub, där de blev för många vodka cranberrie för min del haha.




























Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback