Tisdag

Heeeej!

Började dagen med att jobba mellan 08.30-17. De va rätt mycket folk osm handlade så dagen gick jätte snabbt! Sen så kom mamma in till stan för att lämna av Bodil. Och kursesn började ju inte förän kl 18.15 så hon och jag drog ner till torget. JAg försökte hitta något fint att ha på mig till i påsk nu men hittade inget :( Så vi kom därifrån med varsin bag in box istället hähä... På kursen igår så var Bodil så himla duktig! Riktigt stolt var jag över henne. Hon gjorde allt rätt första gången och hon briljerade (om jag får säga mitt). Bästaste Bodil!

När jag däremot skulle åka hem gick de ju inte lika bra. Jag var kanske en halv mil hemifrån när de helt plötsligt står ett rådjur på vägen. PANG! Klart som fan at jag körde på de och de stackars djuret flög ner i diket. Jag blev så chockad att jag först bara satt där i bilen. Sen gick jag ut och såg att de låg där i diket och sprattlade med benen. Att de bara inte kunde dött på en gång? Kollade bilen som såg någorlunda hel ut iaf. Tog upp mobilen och tänkte ringa Johan för i ärlighetens namn hade jag ingen aning om vad jag skulle göra. Då hade jag inga pengar så jag kunde inte ringa någon. Som tur va kom de till slut en bil med en familj som var väldigt snälla och hjälpte mig. De ringde runt och kolla vems mark de va, så de skulle veta vem dom skulle ringa för att djuret skulle avlivas osv. De bor en polis i Jäla så till slut ringde dom honom. Och de slutade iaf med att jag fick åka med honom hem och göra anmälan där. Vilket ändå var skönt, att slippa ringa dom.

När jag väl kom hem så släppte den såkallade chocken och jag började böla såklart. Mest för att min Bernt nu mera ser ut som en mops i fram och för att jag tyckte så synd om rådjuret. Sen så kom alla tankarna om tänk om jag hade kört snabbare, tänk om de hade flugit upp på vindrutan osv. Men jag lugnade ner mig snabbt efteråt, idag är de lugnt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback