Dag 2 Green Day Oslo


Vi vaknade upp kl 08.00 dagen efter och vi va så svettiga efter värmen i rummet, shit pommes!
Vi klädde på oss och gick ner och käkade frukost, fick inte i mig så värst mycket mat, hatar ju frukost. Men de va gott de lilla jag åt.
Sen fixade vi till oss, gick och checkade ut och la våra grejor i förvaringrummet och sedan gick vi mot kön. Vi både på arenans hotell så de var ju bara runt knuten. Kl va tio när vi ställde oss i kön, de va inte så jätte många där då. Sen började väntan. Vi spelade kort och sänka skepp allt för att fördriva tiden. Vid 13 tiden började dom sätta upp kravallstängsel och då blev de stående köande. vilket va fruktansvärt jobbigt att inte sitta ner. Vi stod i den kön tills klockan blev 17.00. När dom sedan skulle börja släppa in oss så blev de ett jävla hårt tryck och man blev nästintill mosad av allt folk. Men vi kom in och sprang som tokar mot scenen. KUBBA ICKE! Skrek vakterna, vi kom på de senare att de antagligen betyder spring inte haha!
När vi va inne fick vi grymt bra platser och vi var kanske max två meter från scenen. Sen började ännu mer väntan, för förbandet började inte spela förän kl 20. Trycket var fortfarande sjukt och de är helt otroligt att man inte svimmade. Folk knödde och drog en i håret och man fick armbågar överallt.

Joan Jett and the Blackhearts var förband och dom va helt okey :)
Vid 21 kom Green Day ut på scenen och faan va bra dom är! Fan vilken känsla de va att stå där i publikhavet och hoppa och sjunga med i låtarna. Alla va på topp och följde med i deras små lekar. Är de något dessa grabbar kan så är de att underhålla! Och få en att känna sig speciell att dom sjunger till bara dig höhö. Jag stod så nära att jag fick ögonkontakt med dem alla tre :D Men om dom såg igenom mig de vet ju inte jag ;P

De är alldelles för svårt att sätta ord på hur de va, men ni som var där vet vad jag menar. De är som de absolut bästa festerna som man inte vill ska ta slut!

Kön


hah fan va jag fick springa för att lyckas med denna bilden








så här trång stod vi mellan 13-17




kön bakåt


kön framåt


Har sett de att min kamera sviker mig, så en del bilder är tyvärr suddiga :(








The drunk bunny







































































































































































Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback