Dag 1 Herrljunga-Gbg-Oslo

I torsdags satte vi oss på tåget mot Göteborg kl 11, vi var frame vid tolv tiden och bussen mot Oslo gick kl 13. Så vi passade på att köpa lite krubb och satte oss på en bänk och åt i solen. Mendans vi väntade, väldigt förväntansfulla, så kom de en karl och bad om pengar. Vilka fasoner tänkte jag, men Mickan va så snäll och gav honom en tjuga. Tänk om jag kunde vara så snäll ;) Så den stackars karln köpte sig en cola så han inte skulle törsta ihjäl sa han.

Väl på bussen så tjötade vi på som vanligt för att få tiden att gå, vad finns mer att göra på en buss?
Men tanten framför oss tyckte inte att de va bra, alls. Hon sa till Mickan medans jag var på toa att de va fruktansvärt respektlöst att vi satt där och pratade. Hon ville inte lyssna på vårt tjat. Jäkla tant jävel, efter de så fortsatte vi prata på ändå och vi prasslade extra mycket med våra godis påsar Mohahaaha! Sen va de en kille med ett litet barn som sprang på toa hela tiden och vi satt ju i närheten av toan. Så vi fick se hans röv flera gånger för kalsonger fanns visst inte i hans låda hemma eller? Kommandogubben blev hans namn iaf. Han kunde ju inte kommit från detta århundrande?

När vi va framme i Oslo så kände vi oss väldigt små, haha. Vi stod där förvirrade och väntade på Johan. När han mötte oss på stationen va de inga kramar till mig inte. Ne istället fick jag de här: Här har ni er väska! Snällt kille va? Basterd!
Sen tog vi en taxi till hotellet och vi la oss i sängen en stund innan vi gick ner och käkade. Sen tittade vi runt i området lite för att veta vart vi skulle dagen efter osv.
Vi gick och lade oss i vårt 30 grader varma rum vid 23 tiden. Svettiga som grisar.

inte nog med att tanten va sur, hon va ego också! Jäkla tanta! Här ligger hon i knät på mig..


rummet...


Johan la sig i vår säng på en gång :)






Vi firade in semestern..












Vi sprang upp till högsta våningen och titta på när dom byggde.




Vårt bästa kap under hela dagen, tandkräm 25 kr!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback